Selasa, 15 Januari 2013

15/01/2013


Al-Fatihah buatmu bonda dan ayhanda tercinta.

    Permulaan hari yang indah buat kita semua.Semoga hari-hari yang indah ini akan  tetap segar dan mekar dalam lipatan hidup kita.Perjalanan yang panjang ini juga harus dilalui dengan penuh kesabaran moga setiap kenikmatan meninggalkan kita semanis keinsafan.
    Bila waktu telah berakhir semua yang tinggal hanya kenangan untuk dilakarkn bagi yang masih ada.Begitu juga dengan diriku.Hari ini genap 2 bulan pemergian bonda tercinta menemui PenciptaNya.Kehilangan yang benar-benar memberi kesan pada diriku.Yang pergi tetap pergi..yang tinggal hanya kita untuk terus menyusuri.Masa jua pantas berjalan tanpa kita sedar detik dan waktu makin hampir menemui penamatnya. 
    Seusai masa solat Dzuhur tadi aku lantas membaca Yaasin.Tetiba airmata ini laju turun.Mungkin itulah perasaan yang mampu aku gambarkan tika aku benar-benar rindu akan kehadiran mereka.Apatah disaat ini aku memang benar perlukan mereka.Tika waktu yang tak mungkin aku undur kembali.Hanya doa dan bacaan2 Yaasin pengubat duka.Moga Allah s.w.t mengampunkan dosa-dosa mereka semasa hayat,merahmati mereka,melampangkan kubur-kubur mereka..dan menempatkan mereka bersama hamba-hamba yang beriman..Aaminn...
    Indah untuk dikenang,pahit untuk ditelan.Biarpun redha menerima ketentuanNya namun adakala hati terusik jua.Dulu aku sedia nampak dimata sedang kini aku jauh tepinggir.Membawa semua manis waktu bersama.Aku bukan siapa-siapa untuk dipandang jauh sekali untuk dikenang.Aku hanya pada sekeping kertas yang tiada nilai dihati siapa.Aku jauh tidak diperlukan.Sepi bukan lagi mainan hati.Malah sepi itu membenam tiap bibit-bibit bahagia.Perlu apa lagi aku disini.Perlu apa lagi aku terus menanti...Nahhh..Tunggu apa lagiii!!!Bangun laa..bangun dari mimpi indahmu selama ini..bangun dan gapailah harapan yang mereka tinggalkan buatmu!!Ya..aku perlu kuat.Kuat untuk melaksanakn amanat mereka.
    Hari ini..aku perlu bukan lagi cuba..perlu bangkit dengan sekuatnya dan aku yakin mereka pasti tersenyum melihat aku.Allah jua tidak terus biarkan aku bersedih dan menangis.Kehidupan yang singkat ini perlu aku isi dengan bekal kekuatan yang mereka tinggalkan buatku.Demi Allah..biar aku tidak hadir didalam karung perutmu ibu..kau tetap ibuku dunia dan akhirat.Biar pun aku bukan darah dagingmu..tapi kau tetap ayahku dunia dan akhirat.Sungguh dimata mereka aku hanya anak yang kalian bela namun Allah s.w.t lebih mengetahui hati kita.
    Buat yang membaca..bukan simpati yang aku pinta,bukan pujian yang diharapkan cuma secebis doa buat ayahbondaku dan untuk diriku agar kami bisa bertemu diSana nanti.Insyaallah...
    
                          
Cahaya Hati

Allah engkau dekat penuh kasih sayang
Takkan pernah engkau biarkan hamba-Mu menangis
Karna kemurahan-Mu
Karna kasih sayang-Mu

Hanya bila diri-Mu
Ingin nyatakan cinta
Pada jiwa yang rela dia kekasih-Mu
Kau selalu terjaga yang memberi segala


Reff:
Allah Rahman Allah Rahim
Allahu Ya Ghafar Ya Nurul Qolbi
Allah Rohman Allah Rahim
Allahu Ya Ghafar Ya Nurul Qolbi

Di setiap nafas di segala waktu
Semua bersujud memuji memuja asma-Mu
Kau yang selalu terjaga yang memberi segala


Back to Reff:
Setiap mahluk bergantung pada-Mu
Dan bersujud semesta untuk-Mu
Setiap wajah mendamba cinta-Mu cahaya-Mu


Back to Reff:
Yaa Allah Ya Rahman
Yaa Allah Yaa Alllah Yaa Allah
Ya Nurul Qolbi
Yaa Allah
                 
   



Tiada ulasan:

Catat Ulasan